Naast online blijft offline marketing ook een effectieve manier om je producten te promoten en verkopen. Het is daarnaast ook strategisch verstandig om hier een combinatie in te vinden. Zo kun je een goede relatie opbouwen met toekomstige vaste klanten wanneer je ze in het echt ontmoet. Daarnaast kan offline promotiemateriaal de aandacht trekken op de juiste momenten. Zoals een oordopjes-stand op een festival of promotiemateriaal van een nieuw spel op een spelconferentie. 

Speel in op actualiteit

Een stukje publiciteit voor je producten is altijd gewild. Maar hoe ga je dit realiseren? Je kunt sociale mediakanalen gebruiken, maar als je bereik nog niet zo groot is dan wil je hier natuurlijk eerst aan werken. De naam van je product moet gepromoot en onthouden worden door je doelgroep. Probeer relevante content te schrijven op je eigen kanalen en probeer in te spelen op actuele onderwerpen. Volg hiervoor het nieuws en probeer te bedenken hoe jouw product op een ludieke manier daarin verwerkt kan worden. Zo heb je een grote kans dat jouw content voorbijkomt bij grote spelende hashtags op de socialmediakanalen.

Host een evenement met prijzen

Wie vindt het nou niet leuk om een prijs te ontvangen? Denk na over het geven van een evenement omtrent jouw vakgebied. Zoals werkcolleges of het aanbieden van stands op eigen georganiseerde beurzen. Dit is een proces wat je op moet bouwen. Start lokaal en richt je daarna eventueel op andere regio’s. Jouw product als prijs tijdens een evenement, is een mooie manier van offline marketing. Hoe groter je netwerk en aanwezige partijen hoe meer waarde de prijs krijgt.

Maak gebruik van ludieke displays 

Wanneer je aanwezig wilt zijn op beurzen, festivals of andere evenementen, dan zijn displays de eyecatchers van jouw bedrijf. Een display moet strategisch geplaatst worden en ludiek genoeg zijn om de aandacht van bezoeker te trekken. Wanneer de doelgroep in de buurt komt van jouw stand, winkel of binnen je bedrijf komt, dan gaat het om het beschikken van voldoende aantrekkingskracht. Je moet als het ware de bezoeker verleiden. Met een juist concept en strategie kun je het maximale halen uit het moment dat de doelgroep bij je aanwezig is. De beste displays verkrijg je via PPD Instore. Speciaal op maat voor jouw producten met een strategisch achterliggend plan. Op deze manier zet je marketing het maximale in wanneer je nog een naam moet opbouwen.