Een huisstijl ontwerp voor je bedrijven is een leuke en inspirerende aangelegenheid. Elk bedrijf maakt gebruik van een huisstijl, denk bijvoorbeeld aan KPN met de karakteristieke groene kleuren en het logo. Maar ook andere bedrijven springen eruit als het gaat om huisstijl, denk bijvoorbeeld aan Intertoys. Iedereen ziet natuurlijk direct het olifantje met de vrolijke kleuren. Deze dingen spreken tot de verbeelding en dringen diep door in het onbewuste van de mensen. Daarom is reclame ook zo effectief. In deze blog gaan we je vertellen hoe je effectief een voordelige huisstijl kunnen maken.

Concept

Belangrijk is om eerst het concept duidelijk te hebben van waaruit je gaat werken. Wanneer je een concept vastgesteld hebt zullen er bepaalde zaken afvallen waardoor je ook gerichter kunt werken en snelle resultaten zult halen. Wanneer je een wijnbedrijf hebt zou je wellicht het concept van het Franse provinciale leven in je huis tel willen verwerken. Denk daarbij aan ouderwetse Franse huizen op het platteland, lavendel, wijnetiketten die er oud uit zien, et cetera. De karakteristieke kleuren van het Franse platteland kun je zien op foto’s uit die streken en daar kun je dus elementen van overnemen voor je huisstijl. Daarbij aan het kleurenpallet, illustraties en namen van producten. 

PR

Het is belangrijk dat de PR van je bedrijf goed is. Deze dient ook in overeenstemming te zijn met je huisstijl. De huisstijl komt overal in terug, bijvoorbeeld op de website, social media, reclamefolders en facturen. Op deze manier komt je bedrijf als eenheid naar voren omdat alles kenmerkende kleuren en vormgeving heeft. Ook op de producten die je levert, in dit geval dan de wijn, kun je etiketten plakken met jouw naam. Bedrijf kan eenvoudig etiketten bedrukken voor jou zodat je deze op je producten kunt plakken of zelfs op de cadeauverpakking waarin je ze desgewenst levert.